fredag den 19. oktober 2012

Det nemmeste avocado/fiske arrangement ever!



Allright - Vi skal have fisk ofte siger eksperter, men tit er det skide dyrt og nogle gange besværligt at tilberede. Men! Hvis du kan lide tun, rejer og avocado, så vil du stensikkert synes at denne her snaskesnuske ret er mega mums. Den tager ingen tid at tilberede og du får masser af sunde og gode vitaminer og olier ved denne her.. Desværre er tun som bekendt steget i pris helt vildt.. Rejer har altid været semi-dyrt og avocado synes jeg altså også er pebret. Derfor er dette ikke en ret vi får særlig tit, men det er en af mine yndlings - jeg spiste mig seriøst mæt i den MANGE gange som barn. Anyways:

Til denne portion brugte jeg:
5 avocadoer
3 dåser tun
200 g rejer 
1 stort bundt frisk dild
1 citron
3 dl græsk yoghurt
salt, peber


"Skræl" avocadoen og skær i 1x1 cm tern og hak den friske dild - put begge dele i en skål og pres saften fra en halv citron ned i. Tilføj tun fra de 3 dåser, græsk yoghurt, salt og peber og rør det hele sammen og smag det til. Stil på køl indtil det skal spises og server med rejer og brød til - kan både bruges som en lille forret og lækker let hovedret. Kan desuden med fordel laves allerede om formiddagen, hvis det skal serveres om aftenen - det trækker dejligt meget smag til dig. Enjoy :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar