tirsdag den 30. oktober 2012

Rustik bananomelet


Jeg var lidt i tvivl om, hvad jeg helt konkret skulle kalde denne "ret" - egentlig forsøgte jeg at følge en opskrift på bananbrød, men jeg synes mere at det fungerede som en slags tung omelet. Anyways - den var super nem at tilberede og fungerer rigtig godt, hvis man tager en kvart eller en halv omelet til morgenmad med frugt og selvfølgelig kaffe. Brødet bliver dejlig luftigt og lidt fugtigt, som jeg jo elsker ved bagværk. 

Til denne portion brugte jeg: 
1 æg 
1-2 tsk. sødemiddel 
 ½ dl. olie 
2 modne bananer 
50 g mel 
50 g havregryn 
1 tsk. bagepulver 
½ tsk. kardemomme 

Pisk æg og sødemiddel sammen og tilføj derefter olien. Mos bananerne og rør dem ud i æggemassen. Sigt de resterende ingredienser sammen og vend dem i æggemassen - "dejen" puttes på en slip-let pande, og bages 15 min. ved svag varme. Tag derefter og vend omeletten og bag den på den anden side i ca. 10 min. Jeg kan godt lide frugt til :)

1 kommentar: