onsdag den 17. oktober 2012

Verdens bedste pandekager!


Jeg elsker pandekager.. sådan virkelig meget! Derfor er jeg også super glad for, at jeg er faldet over denne her lækre opskrift på Kira Eggers' blog. Jeg har taget de elementer fra opskriften som jeg synes er fede og så freestyler jeg lige lidt, da det typisk er det jeg gør i et køkken. Men de er super velsmagende og rustikke og lidt mere mumse end "almindelige" pandekager.

NB! Det varierer meget hvor mange pandekager jeg får ud af en portion.





Til denne portion skal der bruges:
100 g hytteost
2 æggehvider
1 æg
1 dl mælk
1½ tsk bagepulver
1 vaniljestang
Lidt citron
1 håndfuld kokosmel
Lidt sødemiddel
Lidt olie
1 spsk. HUSK

Det hele piskes sammen og herfra er det jo ikke de store kogekunstner der skal til - men! Pandekagerne skal steges på panden ved meget lav varme, ellers hæver de ikke og bliver sådan nogle små tykke nogen, som er meningen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar