mandag den 21. januar 2013

Tilbageblik på uge 3

Pga. sygdom og en masse spontanitet, blev sidste uges madplan ikke helt som planlagt - men tæt på.


Vi startede som sagt sidste uge med en omgang hotdogs ala Palæo - 
dem kan du læse om og finde opskriften på her.


 Tirsdag fik vi ærtesuppe, som er lavet på ærter, avocado og spinat.
- Som topping vi en rest svinekam, som var skåret i skiver og svitset
på panden, sammen med rød peber. Stenalderbrød on the side. 


Onsdag var vi hjemme hos mine søde svigerforældre, hvor vi 
fik serveret lækkert, marineret kalkun med grøntsagsmos og tomatsalat.
De er i øvrigt SÅ søde til at tage hensyn til vores LCHF-stil! Mums. 


Torsdag blev det til det "thaimad" som ellers var bestemt til om fredagen
- vi var begge trætte og snottede den dag, så det blev en meget hurtigt 
om gang svitset andebryst, vendt i grøn karry pasta og chili. Stegt sammen
med broccoli og minimajs, og med en "dip" af creme fraiche og peanutbutter.


Fredagens aftenmåltid blev spontant til burger ala LCHF
- jeg forsøgte at lave nogle burgerboller til, selvom det ikke er
nødvendigt, men de mindende mest af alt om kiks. Selve bøffen,
grøntsagerne og mayonnaisen var et hit som altid. 

Lørdag var vi til barnedåb, hvor vi fik serveret nogle salater, kød og så var der selvfølgelig den obligatoriske dåbskage, som jeg sprang over, selvom fyldet var mit yndlings; hindbærskum. Jeg havde forudset at jeg ville sidde og være tilskuer til kagespisning, så jeg havde allieret mig med nødder og chokolade.

I går, søndag, hjalp jeg min lillesøster med at flytte, mens Thomas var syg herhjemme. Derfor fik jeg ikke rigtig noget aftensmad, andet end et stykke stenalderbrød med ost, og generelt var mit LCHF-engagement ikke noget at prale af i går. 

Hvis du kunne tænke dig at se hvad vi skal have at spise herhjemme i næste uge, kan du tage et kig her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar