torsdag den 7. marts 2013

Sandwichbrød

Blandt mange andre, følger jeg fx. Tatjana her i blogland. Hun spiser også (mere eller mindre) efter LCHF/stenalder/Palæo. I hvert fald har hun også fokus på Low Carb og hun har virkelig styr på det - i hvert fald har hun udgivet en kogebog og leveret opskrifter på Low Carb lækkerier til Familie Journalen. Tatjana har nogle gode opskrifter på alternativ til brød, hvilket jeg er svært begejstret for. Jeg har svært ved at undvære brød - ikke oppustetheden, men det praktiske ved at snuppe en skive brød med pålæg. Eller fx. en sandwich. Derfor forsøgte jeg mig forleden med noget som minder om sandwichbrød.

Sandwichbrød (ca. 16 skiver) 
4 æg
1 dl. creme fraiche
½ dl. hørfrø
½ dl. græskarkerner 
1 dl. mandelmel
3 spsk. Fiber Husk
½. squash
2 tsk. bagepulver
lidt salt

Det hele blandes sammen og fordeles på en bageplade beklædt med bagepapir. Fordel det så vidt muligt i en kvadratisk firkant, så er det nemmere at få nogle fine, lige stykker når brødet er færdigt. Pynt evt. med solsikkekerner. Bages ved 200 grader i 30 min. Når brødet er kølet af, skæres det i små firkanter og voila - sandwichbrød.

Det her brød er simpelthen SÅ godt! Det mætter og det er så dejligt med en anden udgave af brød, når man ikke lige er i humør til (det ellers gode) kernebrød. På billedet herunder har jeg smækket lidt ost, skinke og tomatpure mellem to skiver brød og givet det et par minutter i ovnen. Smager himmelsk!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar