lørdag den 27. april 2013

Squashpizza



Findes der nogen som ikke kan lide pizza? Ja, selvfølgelig gør der det, men de fleste kan og det gælder også her i hytten. Før jeg blev bevidst om hvad kulhydrater gør ved mig (heriblandt mel), lavede vi før hjemmelavede pizza i alle mulige afskygninger, og det smager jo dejligt. Men når man nu har fravalgt mel i sit liv, så må man jo finde på alternativer, og der er virkelig mange muligheder. Den mest populære i blandt folk som spiser Low Carb, er måske blomkålspizzaen, og den er også god! Men nogle gange får man pludselig lyst til pizza, og så har man hverken blomkål eller mulighed for at købe det (fordi det tilfældigvis var en helligdag i går, that is). Så må man jo bruge hvad man har, og det var altså en masse squash som jeg har anskaffet hos min lokale grønthandler.

Pizza (ca. én bageplade) 
250 g. revet ost - jeg brugte mozzarella og parmesan
3 æg
1 spsk. græsk yoghurt
2 store spsk. Husk (den grønne)
1 squash, revet fint
salt, peber

- Tænd ovnen, 200 grader varmluft
- Bland alle ingredienserne og fordel "dejen" i et tyndt lag på en bageplade
- Bag bunden ti ca. 10-15 minutter
- Fyld pizzaen med dit yndlings topping og bag videre i 5-10 min.

Jeg fyldte min med lidt forårsløg, champignon, tomat og lidt hamburgerryg (ja, vi havde altså ikke andet). Jeg toppede lige med lidt ekstra ost - for jeg synes simpelthen ikke at der var nok i selve bunden. Høhø!

Denne her slags pizza bliver jo ikke sprød som traditionel pizza, som du køber hos dit lokale pizzeria - men smagen.. Den er himmelsk!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar