fredag den 24. maj 2013

Frisk broccolisalat med parmesan


Hurtig, frisk og smagfuld salat. Idéen bag denne salat kommer desværre ikke rigtig fra mig. Jeg så en af mine kollegaer gnaske i lækker salat i forrige uge, så den måtte jeg da lige afprøve. Der var (ofcourse) intet fedtholdigt i den salat hun sad med, så derfor måtte jeg jo finde på et eller andet for at blive mæt. I min verden passer parmesan til næsten alt, så revet parmesan udover salaten, var hvad det blev til.

Broccolisalat (en stor skål)
små, fine buketter af 2 store broccoli
½ frisk ananas i tern
1 stor håndfuld græskarkerner
2 spsk. olivenolie
2 fed hvidløg  (presset)

Revet parmesan til topping

Bland - spis!

Den virker måske lidt for grov eller enkel, men jeg lover at den smager fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar