onsdag den 19. juni 2013

Pandekage - på banan og kokosmælk

Okay, jeg indrømmer blankt at jeg er faldet af på den. Jeg er simpelthen for dårlig til at opdatere bloggen her i øjeblikket. Faktum er bare, at dagene går og overskuddet er ikke så forfærdelig stort. Jeg trænger til ferie, som der er lidt lang udsigt til endnu, så jeg kører på pumperne. Men! Nu smider jeg en masse opskrifter i dag, som jeg har brugt i løbet af de sidste par uger.

Pandekager! En klassiker, som de fleste elsker, og som kan varieres i det uendelige. For en tid siden havde jeg lyst til pandekager til morgenmad, og i skabet fandt jeg en dåse kokosmælk og i min frugt/grøntkurv, fandt jeg en slatten banan. Det blev udgangspunktet for mine pandekager, og hold nu op de smagte godt!



Pandekager (ca. 10 små, eller 5 store) 
½ dåse kokosmælk *
5 æg
1 moden banan
1 dl. kokosfibre (fx. Tropicai's)
½ tsk. vaniljepulver
1 tsk. bagepulver
Evt. lidt creme fraiche, fløde eller lignende, hvis dejen bliver for tyk
* Stil kokosmælken i køleskabet, så den fede, gode kokosmælk stivner i toppen af dåsen, og kokosvandet er for sig selv. Brug kun den stivnede kokosmælk. 

Smør til stegning

Pisk de våde ingredienser sammen, og rør kokosfibrene sammen lidt ad gangen. Lad dejen  hvile 5 minutter, så fibrene kan suge væske til sig. Hvis dejen virker for tyk, suppler op med lidt mælkeprodukt af en slags, så dejen er som du ønsker den. Steg pandekagerne på panden, som sædvanlig og top med dit yndlingstopping.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar