mandag den 23. september 2013

Grøn couscous

Couscous er måske lige at overdrive, men pga. den fine struktur, synes jeg egentlig det minder meget godt, om den traditionelle couscous. Som jeg i øvrigt aldrig har brudt mig om, så at sammenligne denne "salat" med det, er måske en fejl fra min side, men nuvel.. Det er nemt tilbehør som passer til det meste, og som også smager fantastisk dagen efter til frokost. Den er nem at tygge sig igennem, hvis man ikke er til grove grøntsager, og så er den faktisk også nydelig at se på. Well, i hvert fald hvis man ser den "live".


1 portion grøn couscous 
½ blomkålshoved
1 hel broccoli
1½ æble
1 potte frisk persille
2 håndfulde mandler
2 spsk olivenolie
1 tsk dijon-sennep

Kør blomkål, broccoli, æble og mandler igennem foodprocessoren med den store kniv. Jeg hakkede det lidt ad gangen, da jeg meget nødig vil se min foodprocessor dø - men du kender nok din maskine bedst selv. Hak derefter persille, olivenolie og sennep, og bland det i en skål med de andre, hakkede ingredienser. Nemt, hurtigt og så smager det dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar