tirsdag den 29. oktober 2013

Æbleomelet med kanel og ristede mandler


Jeg elsker æbler! Det er jo ikke ligefrem hovedingrediensen i en LCHF-kost, men jeg elsker dem bare så meget, og må nok erkende at jeg spiser æbler hver uge. Kanel klæder virkelig æbler, og derfor var det ikke svært at regne ud, hvordan min morgenomelet skulle tage sig ud, da mit øje faldt på min æblefyldte frugtskål! 





Æbleomelet (2 personer)
5 æg
1 æble
2 tsk kanel (og lidt til pynt)
smør til stegning
1 dl mandler

Tilbehør
creme fraiche  
1 æble i skiver


Riv æblet med den store kniv på rivejernet, og rør det sammen med æggene og kanel. Steg æggemassen i smør, ved lav varme på en pande, indtil omeletten er færdig. Tag omeletten af panden, og rist mandlerne på en tør pande, indtil de begynder at dufte. Hak mandlerne groft, og server til omeletten, sammen med creme fraiche og friske skiver æble. Drys med kanel – og voila: Æblelækkerhed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar