fredag den 7. februar 2014

Baconsvøbt kylling med bagt blomkål og varm ostedip

Denne her opskrift er inspireret af Jane, som igen har udgivet en fantastisk bog, om rigig mad til rigtige mennesker - og med masser af opskrifter! Da jeg bladrede igennem bogen og faldt over "varm ostedip", stod mundvandet ud til ALLE sider. Ost.. Flydende.. Varmt. Åååh! Det smagte så godt, at jeg får lyst til at gå ud og lave det nu igen. Men har ingen cheddar og har spist aftensmad. Øv. Nå, men tilbage til opskriften.. Jeg manglede et par af ingredienserne, og måtte improvisere, for jeg manglede altså også tålmodighed. Så her kommer min udgave af Janes ostedip, og så glæder jeg mig til at prøve hendes, når jeg har alle ingredienser hjemme.

By the way - sammen med ostedippen serverede jeg kyllingebabser, som jeg viklede bacon omkring, og bagte i ovnen. Desuden fik vi blomkål, som jeg vendte med lidt olie, paprika, cayennepeber og lidt revet parmesan. Hele molevitten blev bagt i ovnen, ligesom kyllingen.



Ostedip - du skal bruge: 
1 skvis olivenolie
1 lille rødløg
1 fed hvidløg
2 store spsk creme fraiche
2 dl revet cheddar
1 tsk chilipulver
1 tsk paprika
1/2 tsk cayennepeber

Svits løg og hvidløg sammen med krydderierne i en lille kasserolle. Når løgene er blevet bløde, kommes creme fraiche og ost i gryden. Lad osten smelte ved middel varme og rør godt rundt i dippen. Server med eksempelvis bagt blomkål og kylling, eller til noget mexikansk inspireret mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar