fredag den 7. februar 2014

Pistacie/persille pesto med bagte grøntsager

Forleden dag havde jeg ikke den store lyst til at spise kød, så jeg måtte være kreativ da der skulle laves aftensmad. Thomas kommer vidst aldrig til at hoppe med på vegetarmad, så han lavede et eller andet kødfyldt til sig selv. Men! Jeg havde et par slatne grøntsager i køleskabet, som jeg bagte i ovnen, og de fik selskab af denne lidt grove, men cremede pesto. Den blev egentlig "føðt" fordi jeg ingen pinjekerner havde hjemme, men til gengæld lå der en pose urtekram pistacienødder og gloede på mig i skabet. Fantastisk smag og ret smukt udseende, hvis jeg selv skal sige det! Jeg tror ikke der findes en pesto, som ikke falder i min smag, så hvis du er til pesto - så prøv denne her udgave.



Pistacie/persillepesto - Du skal bruge: 
1 stort bundt persille
50 g usaltede pistacienødder
1 dl revet parmesan
saft og skal fra 1/2 økocitron
1 fed hvidløg
1/2-1 dl olivenolie

Blend hele balladen til en cremet, men halvgrov masse i foodprocessoren - spis til grøntsager, kød osv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar