søndag den 4. januar 2015

Æggelatte vol. 2


Siden jeg lavede min første æggelatte, er der sket lidt. Den indeholder ikke længere sødning, vanilje eller lign. Den smager nu bare af cremet kaffe. Desuden er den blevet mere fedtholdig; jeg er blevet ret pjattet med, at hive mit daglige indtag af fedt op, ved hjælp af fx æggelatte. Den mætter og er cremet som ingen anden kaffe! Sommetider har man  bare travlt, eller måske ikke den voldsomme lyst eller sult efter mad. I disse situationer er æggelatten perfekt; den mætter virkelig. Synes du ordet "æggelatte", lyder... klamt? Det kan jeg godt forstå. Jeg skulle selv samle mod til det i sin tid, men den vokser altså virkelig på en. Wihu, den er god. Og populær. For pokker, hvor er der mange LCHF'ere, hvis morgenmad dagligt står på æggelatte. Og jeg forstår det godt. Selvfølgelig skal man huske at spise varieret og grønt også, det er alt sammen vigtigt. Jeg ved at andre før mig, også har eksperimentet med æggekakao og æggethe - det skal jeg nok skrive om, når jeg på et tidspunkt har afprøvet det. Som udgangspunkt er jeg mest vild med denne, ikke søde, udgave af varm drik med æg i.

Til én kop kaffe skal du bruge
3 dl god kaffe
1 økologisk æg (nogle er hardcore og bruger 2, det har jeg dog ikke prøvet)
1 spsk. kokosolie og/eller 1 spsk. smør

Lav kaffen (jeg bruger instantkaffe), og hæld i et højt stavblenderglas. Hæld æg, kokosolie og smør i glasset, sammen med kaffen, og blend i 30 sekunder. Hæld i et højt krus, og drik med det samme. Smager vidunderligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar